Kadir İnanır Sonsuzluğa Uğurlandı
Kadir İnanır Sonsuzluğa Uğurlandı
Yeşilçam’ın sert bakışlı, selvi boylu jönü Kadir İnanır, bugün son yolculuğuna uğurlandı. Usta oyuncu için ilk tören Muhsin Ertuğrul Sahnesi‘nde yapıldı. Sevenleri ve dostları şu dakikalarda İnanır’a son görevlerini yerine getirmek için salonda bir araya geldi.- akarhaber
İleri evre akciğer kanseri ile mücadele eden Kadir İnanır, 14 Mayıs’ta rahatsızlanarak hastaneye kaldırılmıştı. Zatürre teşhisi konan Kadir İnanır, 6 günlük yoğun bakım sürecinin ardından entübe edilmişti. Bir aydan uzun bir süredir entübe olarak tedavisi süren 77 yaşındaki usta oyuncudan cuma günü acı haber geldi. Vefatından üç gün önce de ablası Altun Arıca’yı kaybeden Kadir İnanır, tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybetti. İnanır’ın vefatı tüm Türkiye’yi yasa boğarken, ünlü isimler de art arda başsağlığı mesajları gelmişti.
SONSUZLUĞA UĞURLANDI
Büyük usta için ilk tören bugün saat 13.00’de Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nde tören düzenlendi. Sevenleri, meslektaşları ve dostları, İnanır’a son görevlerini yerine getirmek için salonda bir araya geldi. Törene sinema, televizyon, spor ve siyaset dünyasından çok sayıda isim katılırken salonu binlerce kişi de efsane oyuncuya veda etti.
YEĞENİ SONER ARICA, İNANIR’I ANDI
Kadir İnanır’ın yeğeni ve İnanır’dan çok kısa bir süre önce de annesini kaybeden şarkıcı Soner Arıca, “Başımız sağ olsun. Çok şaşkın ve üzgünüm. Tabii ki ölüm hiç kimseye yakışmıyor ama ben bir gün bu sebepten böyle yerde olacağımı asla hayal etmiyordum.” sözleriyle Kadir İnanır’ın kendisi için bir dayıdan ziyade hayran olduğu bir sanatçı olduğunu da ifade etti.
“BENİM YANIMDA DAYIM DEĞİL, YILDIZ DURUYORDU”
Üç gün önce de annesi Altun Arıca’yı kaybeden bugün de dayısı Kadir İnanır’a veda etmeye gelen Soner Arıca, karmaşık ve ve tuhaf duygular içerisinde olduğu belirterek sözlerine şunları ekledi:
“Birkaç jenerasyonun erkeklerinin birçoğu onun gibi konuştu, onun gibi güldü, onun replikleriyle konuştular. Kendi aramızdaki sohbetlerde de ben ona çok söyledim, sen benim dayımsın ama ondan önce hayran olduğum bir sanatçısın. Dayım bunu duyunca gülerdi. Çünkü benim kendimi bildiğim ilk yaşlarda, Fatsa’da bir filmini izliyorduk, kendisine de yanımda oturuyordu. Bir ona baktım, bir de perdeye baktım. Onu her seferinde gördüğümde çok heyecanlandım, benim için yanımda bir yıldız duruyordu. Derin duygusal tarafı çok yansıdı mı onu merak ediyorum. Onun derin, duygusal bir tarafı vardı yakınlarının gördüğü. Ama ben bu duygunun da hayranlarına geçtiğini düşünüyorum. Çok acayip duygular içerisindeyim. Annemden 3 gün sonra dayımı kaybetmem, onların hastalık döneminde birbirlerinden haber alma istekleri çok duygusal, tuhaf durumlar.
“ÜLKEDEKİ BİR ÇOK İNSAN İÇİN KAHRAMANDI”
Sadece benim için değil ülkedeki birçok insan için bir kahramandı. Onun “Yapabiliriz, olabiliriz, olabiliyor” tavrı herkesi cesaretlendirdi. Ben de bu tavırlarından o öykündüm.”






